2.A – his 2016/2017

Po dlouhé nečinnosti způsobené stěhováním vkládám nejnutnější info k poslednímu týdnu.

V pondělí jedeme do Mirakula, děti si platí jen cestu, peníze máme vybrané, vstup hradí město Čelákovice. Sraz v 8:00 u školy, jedem vlakem, s sebou svačinu, pití, přiměřené oblečení a sportovní obuv. Návrat cca v 11:40. Oběd a družina budou normálně následovat.

Do budovy Chanosu už děti nebudou vcházet bez vyučující, nechali tam dost věcí (bačkory, tělocviky, bundy…), ve třídě učebnice, sešity, pracovní listy – po návratu z Mirakula jim to rozdám, tak ať mají igelitku nebo místo v batůžku.

V úterý budeme řádit v prostoru za knihovnou a v okolí školy, užijeme si předprázdninovou pohodu.

Středa – rozdáme vysvědčení, konec vyučování cca v 8:45 a pak už zasloužené prázdniny.

Vám i dětem přeji krásné a pohodové léto, děkuji za nezapomenutelný rok s dětmi a všem přeji do života všechno krásné a dobré. Zůstává mi spoustu krásných vzpomínek s báječnými dětmi.

Mix fotek z různých akcí

20. týden

ČJ začínáme se zabývat slovesy, PS str. 56 cv. 4, 5, str.57 cv. 1

Písanka 1.díl str. 38, 40

M  PS 3.díl str.42, 43, 44, 47 , 48

 

Opět nás čeká mnoho akcí:

Ve čtvrtek si vezměte sportovní oblečení a obuv, švihadlo,  do batohu svačinu, pití a tužka a blok. Půjdeme do Domu dětí a mládeže.Užijeme si Mezinárodní den dětí. Třídní trička sna sebe, ať nám to sluší!

V pátek nás čeká výlet do kina v Lysé nad Labem na Šmouly.  SRAZ U ŠKOLY V 7:30!!!!

V pondělí mějte své rodokmeny. Probereme rodinu blíže, naše jména, přání, povolání….

 19. týden

Dnes jsme začali vyrábět naše třídní trička, jde to pomalu, ale výsledek bude stát za to. Trička je nutné nejdříve přežehlit z rubové strany, nebo obrázek přežehlit přes pečící papír. Poté je možné ho prát na šetrný program na max. 40 stupňů.

V ČJ se věnujeme slovním druhům, opakujeme pravopis, trénujeme psaní a následnou kontrolu. PS str. 55, 56 cv. 1, 2,3.  Učebnice str. 48 cv. 4 diktát k natrénování, budeme ho psát během příštího týdne.

Písanka 1.díl str.37 (dokončení), 2 (dokončení)

V matematice procvičujeme počítání do 100, násobení a dělení. Průběžně se budeme vracet k rýsování, naše úsečky jsou sice správně dlouhé, ale připomínají pilu – máme tedy co vylepšovat.Přes víkend  je ideální čas na vytvoření obrázku dle vlastní fantazie z přímek a úseček NEVYBARVOVAT!!!! PS str. 38 , 39 , 40 cv. 1 a 2

Dneškem jsme ukončili téma Zvířata, domácí zvířata, živočichové. Závěrečné opakování se zdařilo všem, kteří pečlivě pracovali – někteří se tématu věnovali dost povrchně a mají tedy co dohánět. Zítra začneme téma Rodina.

Rodokmen – ve škole jsme si vyrobili kartu o sobě a svých sourozencích, máme tam své jméno, datum narození a něco o sobě, případně o svých sourozencích. Zařadili jsme tam i nevlastní sourozence. Druhou kartu mají vyrobit do pondělí doma. Ohneme čtvrtku na půl (získáme tak formát školního sešitu) a můžeme tvořit. Jedna polovina patří mamince a druhá tatínkovi. Budeme tam mít napsáno, jak se jmenují, kdy se narodili (stačí rok narození) a něco o nich, co mají rádi apod. Roky narození si mají děti doma zjistit a asi budou některé překvapené, protože mi najisto tvrdily, že maminka se určitě narodila v roce 1910 a jiná že se narodila již v 18.století… 🙂 Další části rodokmenu budeme tvořit v dalším týdnu, to se budeme věnovat prarodičům (a seniorům obecně) a budeme potřebovat jejich fotky či obrázky a roky narození (případné roky úmrtí nechám na dětech, podle toho, jak to zvládají).

V pátek nás čeká přednáška o houbách, na sezónu houbaření budeme připraveni 🙂 .

18. týden

V ČJ začneme učivo o slovních druzích, naučíme se ohebné slovní druhy  a třídit slova podle druhu. Opakujeme předchozí pravidla pravopis.Trénujeme opis a přepis, psaní dle diktátu i autodiktát (běhací diktát). PS str.53,54

V matematice již počítáme do 100, stále trénujeme násobení a dělení v oboru násobilek 1 – 5. Zopakujeme geometrii, řešení slovních úloh, zaměříme se na tvoření odpovědi (celou větou). Dokončíme PS 2.díl

Navštívíme mateřskou školku a zarecitujeme dětem připravené básničky.

Ve středu se půjdeme podívat na kamarády z tanečního oboru v ZUŠ – každoroční představení v KD. Odpoledne  třídní schůzky v 16.hodin.

Ve čtvrtek se budeme věnovat rýsování, zkontrolujte si pravítka a tužky.

19.5. nás čeká fotografování|(fotit se budeme cca v 8:15 ) a návštěva knihovny. Čtenářskou dílnu tedy přesuneme do knihovny a tudíž si nemusíte nosit své knihy.

Do pátku dolaďte své obrázky domácích zvířat a jejich mláďat. Dokončíme kapitolu o zvířatech a čeká nás malý opakovací testík.

V příštím týdnu se začneme věnovat tématu „RODINA“, připravte si obrázky a fotografie členů rodiny, vyrobíme si rodokmen.

V pondělí 22.5 si přineste bílé (nebo co největlejší) tričko, budeme si pomocí barev vyrábět tričko naší třídy.

17.týden

Nebudu přítomna, veškeré neodkladné záležitosti směřujte na mail, pokusím se odpovídat.

Příprava na svátek všech maminek:-), děti se moc snaží a baví je to. Snad bude stát výsledek za to.

Diktát k domácímu tréninku:

Tady projíždí vlaky velkou rychlostí. Jen u přejezdů trochu přibrzdí. Neseme sem, pěkné knížky plné obrázků a omalovánky. Dřevo hoří jasným plamenem. Chlapci dávají do košíku hrušky i třešničky. Pověřil jsem Bětku i Vlaďku těžkou prací. Na půdě jsem našel starý úl, podběrák na rybky, prut a návnady.

16.týden

ČJ str. 50,51, 52/3 + trénujeme řazení slov podle abecedy, psaní vlastních jmen a opis z tabule.

Písanka 1.díl str. 36

Matematika 3.díl str. 27

                       2.díl str.23,24, 31

Prvouka – trénujte měsíce a jejich řazení do ročních období

17.5. v 16 hodin budou třídní schůzky.

 

17. týden

ČJ trénujeme spodobu znělosti, opakujeme probraný pravopis a druhy vět, PS strana 48, 49

Písanka 1.díl str.

M trénujeme násobení a dělení, sčítání a odčítání do 70

26. 4.  proběhla ukázková hodina pro učitele, děti vše zvládly báječně (a to i přes pokročilou hodinu) a zaslouží si velkou pochvalu! Byly skvělé!

16. týden

19.4. pojedeme do Kolína na výstavu o ochraně životního prostředí.  ZMĚNA Odchod od školy v 7:55 a návrat bude mezi 13:30 a 14:00. Oběd v jídelně je zajištěn (počkají na nás).

 

15. týden

Všem přeji krásné Velikonoce a těším se 18.4. po prázdninách.

Informace k ukončení školního roku 2016/17 a přístavbě školy na  http://www.kamenka-celakovice.cz/informace-o-pristavbe-kamenky/

Modré pondělí – ticho, klid a poklidné přemýšlení? (snažíme se) – návštěvu MŠ jsme bohužel pro nemoc paní učitelky museli odložit, ale i tak se nenudíme. Celý zkrácený týden se nese v duchu příprav na Velikonoce a těšení na prázdniny a koledu.

Žluté (zlaté) úterý – radujeme se (to nám jde mnohem lépe) – vyrábíme výzdobu na Velikonoce

Škaredá (sazometná) středa – uklízíme a děláme si pořádek ve vlastní lavici.

Na středu si všichni mají přinést knihu na čtenářskou dílnu.

ČJ – spodoba znělosti, opakování i/y po měkkých a tvrdých souhláskách, ú/ů, velká písmena ve vlastních jménech.

PS str. 45, 46, 47 cv.1

Písanka 2. díl – koleda pro holky a kluky str. 22,23, příslušnou koledu se pěkně naučíme

Trénujeme doplňování písmen do slov a opis do sešitu.

M. 2.díl str. 32, 33, 34, 35 cv.1

 

Přes Velikonoce mají děti zpracovat téma ochrany přírody/životního prostředí, odevzdávat to mají v úterý po Velikonocích. Jak a co přesně zpracují, je na nich. Někdo jen kreslí obrázek o třídění odpadu, jiný se zabývá lovením chráněných zvířat a jejich ochranou, další  si třeba vybere znečišťování vody a lepí články a obrázky z internetu, další dělá lapbook o péči o přestárlé a týrané koně, které nikdo nechce… Je to na nich, každého zajímá něco jiného. Snažíme  se zamyslet nad přírodou, živými tvory a rostlinami v ní, poukázat na to špatné a popřemýšlet, co se s tím dá dělat. Stačí jednoduše, obrázkem, několika větami popsat apod.

Po Velikonocích ve středu 19.4. pojedeme do Kolína na výstavu o ochraně životního prostředí.  ZMĚNA Odchod od školy v 7:55 a návrat bude mezi 13:30 a 14:00. Oběd v jídelně je zajištěn (počkají na nás).

 14. týden

Pondělí a úterý bylo trochu ve znaku návratu k dřívějším (ne)pořádkům, ale ve středu už to zase jsou moji vzorňáci z minulého týdne. Mám z nich obrovskou radost, o přestávce se dokonce chodili dívat, jestli vůbec jsme ve škole. Pokusím se vložit fotky, ale to až tak během víkendu, protože zítra a pozítří bude ve škole zápis do prvních tříd. Z tohotu důvodu nebude probíhat ani „doučování“ a kroužky (výtvarný a zpívání). Školní družina bude v těchto dnech přesunuta do náhradních prostor na „staré“ Kamence.

ČJ str. 44 cv. 1,2 a 3, Str. 45

Písanka 2.díl str. 24

Trénujeme práci na tabuli a opis z tabule, stále nám to dělá potíže. Hledáme chyby v napsaném textu a učíme se dávat pozor, když pracuje někdo jiný.

V pondělí 10.4. vyrazíme potěšit děti do školky svým pěkným přednesem básní.

M (fialová) str. 41, rovnáme čísla podle velikosti, trénujeme násobení 2,3,4. Dopočítali jsme vše co nám chybělo do strany 14.

Opět jsme provětrali výstaviště a jde nám to pěkně, na přání dětí počítají za odměnu pavučiny. Někteří již objevili různé možnosti řešení.

13.týden

Tento týden byly děti úplně vzorné, jsem na ně pyšná. Byl to jejich první, takřka dokonalý týden.

Trénujeme básničky pro školkáčky.

 ČJ – PS str. 42 cv. 5, 6, str.43

Písanka 1.díl str. 5

Začínáme spodobu znělosti! (lev/f, ryb/pka…)

Opakujeme řazení podle abecedy, dělení hlásek na souhlásky (měkké, tvrdé, obojetné) a samohlásky (dlouhé, krátké), druhy vět, dělení slov na konci řádku, psaní vlastních a obecných jmen (malá a velká písmena na počátku slov).

M- PS 2.díl str. 31 a 38 (dokončit, kdo ještě nemá), str.42, strana 51 je nálepková

Pomalu začínáme násobilku 4, počítáme do 60, trénujeme různé způsoby rozkladu čísel (rozlož číslo na dvě stejná čísla, na dvě po sobě jdoucí čísla, na dvě/tři/čtyři různá čísla apod.)

PRV – jaro

29.3. jdeme do MDDM na návody. S sebou 2 vyfouklá vejce a tašku na výrobky.

  12. týden

Uvítáme první jarní den – opět si zkusíme nějaký pěkný pokus.

Zkusíme si něco z první pomoci. Povíme si něco o jaru.

M – Protrénujeme si násobilku 2 a 3. Procvičíme si počítání do 50.

ČJ – Zopakujeme si učivo o souhláskách a pravopisná pravidla, snad stihneme i něco nového.

PS str. 41

Písanka 1.díl str. 25

Písanka 2.díl str. 10 a 20

KLOKAN – Kategorie Cvrček info, Cvrček  – zadání z předchozích let k  procvičování – (letošní ročník může být zveřejňován až po 30.4. ), práce dětí jsou k nahlédnutí u mně. Nejlepší řešitel ve třídě dosáhl 76 bodů – David Hí., na druhém místě byla Hani (62 bodů), na třetím místě byla Kristýnka a Luky Ch. (49 bodů). Průměrný zisk v naší třídě je 32, 42 bodu na žáka. Každý vstupuje do soutěže s 18 body, dále buď získává 3, 4, nebo 5 bodů nebo ztrácí po 1 bodu za každou chybně řešenou úlohu.  Důležité je správné čtení a pochopení zadání, hodí se i pečlivost a trpělivost. Největším problémem se v naší třídě ukázala strategie řešení, tedy raději nezapisovat výsledek, kterým si nejsem jist, tím děti přišly  o velké množství bodů. Celkově jsem s výsledky spokojená a děti chválím, samozřejmě trénovat může každý, příští rok nás čeká další kolo.

11. týden

17.9. nás čeká matematická soutěž Klokan – kategorie Cvrček (pro žáky  2. a 3. tříd), poté nás navštíví divadelní společnost a dozvíme se něco o Karlu IV.

15.9. končí plavecký kurz

10. týden

Nefunguje mi správně technika, tak nemám jak pružně odpovídat na maily. Pracuji na odstranění potíží. Děkuji za pochopení.

Dokončíme lidské tělo – snad to stihneme, protože děti mají nápadů a znalostí hodně.

ČJ – Zopakujeme učivo

Za pomoci jehel a bavlnek si z ponožky, knoflíků a vaty vyrobíme něco pěkného.

9. týden             „Člověk se plně projeví, teprve když změří své síly s nějakou překážkou.“                   Antoine de Saint-Exupéry

V tomto týdnu bylo rušno, moc práce, nových poznatků a trocha krocení nadšených dětí. Do pracovních sešitů jsme moc nedělali, vyzkoušeli jsme si diktát, který si děti napsaly na míru, poté si vyzkoušely jej kamarádům opravit. Až na výjimky byli férové a mnohé přiznaly, že opravování není tak jednoduché, jak jim to původně připadalo.

V matematice jsme opět navštívili dědu Lesoně, zvířátka si zazávodila a my se procvičili v logice rovnic 🙂

Po delší době jsem strčila hlavu do šatny a asi jsem to neměla dělat Měníme tedy  strategii, třeba se  jednou naučíme po sobě uklízet – za každou neuklizenou věc nepořádný majitel vymyslí a napíše 5 slov obsahujících i, í po měkké souhlásce nebo y, ý po tvrdé souhlásce, (nebo kombinace obojího). Např. oči, kytara, rýha, číhat, pasti…

ČJ procvičujeme psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách, opakujeme řazení slov podle abecedy, druhy vět, psaní velkých písmen

Trénujeme básničky o zvířátkách.

M II.díl str.29, 30/1, 31

PRV lidské tělo

16.3. si přineste PODEPSANÉ švihadlo

 8. týden      Žádný den, kdy se naučíme něco nového, není ztracen

Po prázdninách se nám podařilo sejít v plném počtu a téměř bez úrazů, snad nám to dlouho vydrží a pohmožděné končetiny se brzy zhojí:-).

Pracujeme na plný plyn. Chválím za aktivitu o prázdninách, úkoly až na pár výjimek zvládli všichni, mile jsem byla překvapena kolik z vás vyřešilo i něco navíc!  Opět vedou lapbooky, líbí se mi, že vás baví a tvoříte si je i sami na témata, která vás zajímají.

V tomto týdnu nás bude provázet učivo o nás samotných, ale nebude stát stranou ani ČJ a M.Rozdali jsme si nové pracovní sešity, pěkně si je obalte, ať přežijí naše pracovní nadšení.

ČJ str. 39 cv. 5, 6,7,8

DÚ – je tentokrát o něco složitější, tak na něj máte čas až do pátku, máte možnost si vybrat složitost úkolu, můžete i kombinovat

vypiš do sešitu měkké a tvrdé slabiky a obojetné souhlásky a ke každé slabice/souhlásce:

  • jednoduchá varianta:  vymysli a napiš slovo, které na ni začíná (můžete použít i Tomův nápad a vymyslet slov více)
  • složitější varianta: vymysli slovo na ni začínající tak, aby slova tvořila větu nebo celý příběh (Např. Hynek chytil, kytaru a …..), spojky (a, i , aby, protože….) a předložky (na, pod, kolem, před, za….) můžete používat podle potřeby

Snažte se a nebojte se být i vtipní, při pátečním společném čtení bude určitě legrace 🙂 !

 

Písanka 1. díl str. 19 první tři řádky

Písanka  2.díl str.2

M 2.díl str.17 cv. 2, nálepkové strany 20 a 21, str.19 cv. 1 a sloupeček

M 3.díl str. 28 cv. 3, strana 3 celá

PRV lidské tělo

Kdo ještě stále nemá, doneste si modelínu!

Těšíme se i na masopust:

 

7. týden

Jarní prádniny – pěkně si užijte volna, hlavně na sebe dávejte pozor a ve zdraví se mi vraťte. Čeká nás učivo o lidském těle, tak ať mám třídu zdravou a bez úrazů 🙂 . Těším se na vás!

Nezapomeňte si přinést  modelínu.

6.týden – Svět kolem nás

ČJ str.38

Písanka str.29

M II.díl str. 9, 10, 11, 12, 14/1-3, 15/1, 16/2     Moc chválím aktivitu počtářů, někteří počítali i o přestávce, když už nemuseli. Mám radost.

Prv  Jak zvířata prožívají zimu – kdo nevěděl, která zvířata přezimují (a jak) a kteří ptáci odlétají, mají možnost si zjistit.

Zkontrolujte si, prosím, pracovní sešity, jestli se netrhají z desek, případně je slepte.

Do záložky „druhý ročník“ jsou přidány další odkazy vhodné k procvičování aktuálního učiva.

Po prázdninách budeme potřebovat modelínu (ne PLAY-DOH). Také se chystáme se prozkoumat taje lidského těla, modely a encyklopedie budou vítány.

24.3. 2017 bude ředitelské volno z důvodu vzdělávání učitelů. Provoz školy zajišťuje ŠD.

PLAVEME DO 15.3.

WP_20170118_09_21_10_Pro WP_20170118_09_20_52_Pro

Dejte si do penálu FUNKČNÍ pera, nelíbí se mi, že hned několik z vás nemělo čím psát!!! Zkontrolujte si pomůcky, mnozí nemají lapbooky, sešity, úkolníčky…. 🙁

Pozor na úklid v šatnách, bačkory musí být v sáčku a sášek pověšený. Nyní to tak opravdu nevypadá….

WP_20170118_07_39_14_Pro

ČJ str. 37 cv. 4,5,7, básničku naučit na čtvrtek

M II.díl str. 17 cv.1a 

M výroba lapbooku „Moje kniha násobení“ , zatím máme sčítací tabulku do 20 (někdo i dále) a násobení 2

Násobení a dělení k procvičení.

PRV – hmotnost, práce s lapbookem (kdo ho neměl, dokončí si sám…)

Děkuji Haničce a Lukášovi za pěkné předvedení mikrosvěta. Chválím obě Barunky, Arinku a Kristýnku za dnešní vzorné chování a pěkný přístup k práci.

WP_20170206_11_19_10_Pro WP_20170206_11_19_27_Pro WP_20170206_11_19_55_Pro WP_20170206_11_20_34_Pro

Děkujeme Hejnicovým za zapůjčení mikroskopu, těšíme se, až nás Hanička uvede do světa mrňavých breberek 🙂 , Lukáš také slíbil mikroskop, tak se máme na co těšit.

5.týden – Bádáme a hodnotíme

V pátek máme pololetní prázdniny,užijte si je, odpočívejte, nabírejte síly, ale buďte na sebe opatrní.

 Výlet do kina se vydařil. Do kina i z něj jsme se doklouzali bez nehody, v kině si někteří užili i popcorn a jiné dobroty (ještě budeme muset doladit úklid – neměla jsem sílu vyfotit, co po naší třídě zbylo na sedačkách a pod nimi 🙁 🙁 🙁 , snad to příště bude lepší) a film se nám moc líbil. Koho zajímá natáčení filmu, má možnost. Jak už je naším dobrým (nebo snad špatným) zvykem, za vydařenou akcí někteří udělali ošklivou tečku z lumpáren a neposlouchání, což je mi moc líto. Nezbývá než doufat, že se lotříci nad svým chováním zamysleli a my se můžeme těšit, že příště už bude celý výlet chování všech na jedničku s hvězdičkou. Pochvala pro Terezku – ona ví 🙂 !

Děkuji za výtvarný materiál paní Hladíkové a paní Marešové.

Chválím doplnění pravítek do penálu! Mám radost, že máme všichni všechno a nic nás nezdržuje od práce.

Matematika II.díl str. 7 cv.1 , str. 8 cv.3

ČJ str.36

WP_20170130_08_38_15_ProWP_20170130_08_45_33_ProWP_20170130_08_45_16_Pro

V pondělí, úterý a ve středu budeme zkoumat věci a svět kolem nás. Pěkně se na bádání  připravte, klidně si přineste nějaké bezpečné pomůcky (ne nože, skalpely, zápalky a jiné, jak se někteří dotazovali!). Ve čtvrtek nás čeká výlet do kina.

Pořídila jsem pořádné nafukovací balónky, teď už se nám pokus určitě podaří! 🙂

Zkontrolujte si i penály, ať máte funkční pera, ořezané tužky a pastelky, ať vám nechybí pravítka!

4.týden – a jdeme do finále a nadšení nás stále neopouští

WP_20170130_07_18_45_ProWP_20170130_07_18_31_ProWP_20170130_11_46_55_ProWP_20170130_11_47_21_ProWP_20170130_11_39_56_Pro

V pátek jsme začali učivo  o světě kolem nás. Než jsme se nadáli, už jsme měli za sebou vzduch a vodu, založili jsme si lapbook na všechny ty informace 🙂 a založili si pokusy o vodě. Uvidíme v pondělí, jestli se nám daří.

Naučili jsme se používat metr a podívali se na různé druhy měřidel. Okolo nás jen málo věcí uniklo přeměření. Neunikly jsme ani my dvě s paní asistentkou, osobně jsem byla tak přeměřena, až mne to překvapilo – jen u toho děti diskutovaly, jestli okolo pasu je to délka pasu. Že bychom se pomalu dostali k obvodu? 🙂

V hodině tělocviku jsme si zacvičili s padákem, moc nás to bavilo, určitě zase zopakujeme. Při závěrečném skládání padáku jsem byla poučena dětmi, že ho skládáme na 1/2, 1/4, 1/8 a dožadovaly se složení na 1/16. A pak že neumí násobit, zlomky apod.

V matematice/pracovních činnostech jsme vyráběli šatičky pro paní Krychli – moc se nám to povedlo.

WP_20170124_09_52_24_ProWP_20170124_09_51_02_ProWP_20170124_09_52_30_ProWP_20170124_09_52_52_ProWP_20170124_09_52_57_ProWP_20170124_09_58_33_Pro

Máme za sebou matematický maraton – teď mám před sebou maraton já, abych to všechno opravila:-). Musím děti velmi pochválit, ve třídě byl téměř naprostý klid a všichni se snažili, seč jim síly stačily. Doufám, že snaha bude korunována i správnými výsledky.

Průběžně zkoušíme básničku Zimní dopis.

Trénujeme opis básně – minule část dětí neopsala nadpis a autora, určitě to příště vylepšíme. Stále máme potíže s pravidlem opisu básně: co je natištěno na 1 řádku, musíme i my mít na jednom řádku. Těším se, že příště už to budeme mít správně.

ČJ str. 33, 34/1,2 , budeme si procvičovat jazyk jazykolamy, tak pokud nějaké znáte, začněte trénovat :-), 35/1,2; 36/1; vyrobili jsme si karty s u,ů,ú -mějte je trvale připraveny k použití

Písanka str. 23

Matematika I.díl: str.62, 44

Matematika II.díl:str. 6/1,2,3

Budeme potřebovat: metr (krejčovský, skládací, svinovací – je to jedno) – přineste ve čtvrtek                                               igelitový sáček se zipem přineste do pátku

Poohlédněte se po: odstřižcích látek, knoflících, vyšívacích bavlnkách a jehlách, zbytcích vln, vyřazených ponožkách, punčochách, sáčcích s vatou, vatelínu a jiných vycpávacích materiálech, postupně si můžete střádat roličky od toaletního papíru, rolí od kuchyňských utěrek, alobalu apod., kulaté krabičky od tavených sýrů,.

                                       Až bude potřeba tyto věci donést, napíšeme si to do úkolníčku. Zatím pilně střádejte a těšte se!

 

 

Třídní schůzky

Děkuji všem zúčastněným za příjemnou atmosféru na schůzkách.

Jak je mým zvykem, opět jsem si naplánovala a nesplnila jeden bod programu: ještě jednou bych tedy touto cestou chtěla poděkovat rodičům, kteří nás podporují finančně i materiálně (nákupem krychlí, barevných papírů – těch máme opravdu velkou spotřebu, lepidel, přinesením krabiček od Dolce Gusto, PS kouliček a mašliček atd.) – hlavně paní Marešové, Bartáčkové, Riedlové, Hladíkové, Brožové (snad jsem nikoho nevynechala:-)).

Dále prosím rodiče, kteří si zapůjčili nějaké materiály (Hodnotící list, písemná práce z matematiky, cvičení o úklidu v domácnosti, sešity dětí…) o jejich vrácení, chybí nám při práci.

Vysvědčení je za dveřmi, ale nás toho ještě čeká hodně. Přeji všem mnoho sil, nadšení (nebo alespoň vytrvalosti) a úspěchů v druhém pololetí. Motto:

„Tajemství úspěchu v životě není dělat co se Vám líbí, ale nacházet zalíbení v tom, co děláme.“ Thomas Alva Edison

Jedeme dál

Učíme se, co nám síly stačí:

ČJ PS str. 29, 30, 31, 32 – báseň Zimní dopis (str. 32 cv.7): doplňte samohlásky, opište do sešitu a do pondělí se naučte krásně recitovat!

tvoříme věty, určujeme druhy vět – hlavně věta přací nám dělá potíže!, rovnáme slova podle abecedy, doplňujeme krátké a dlouhé samohlásky,

Písanka str.15, 13, 28

Matematika – tvoříme příklady do 35  (__+__-__=35) kombinace sčítání a odčítání, řešíme pyramidy, počítáme oči, nohy, ruce, křídla… a tvoříme k tomu příklady (4.2 = 8, 2+2+2+2=8), občas něco spravedlivě rozdělíme (6Kč rozděl spravedlivě mezi Janu a Danu).

Matematika 1.díl číselná řada do 100 str. 58, 59, 60, 61

PRV – povídáme si o domácích pracech a úklidu, zajímá nás zima, zimní sporty, zimní oblečení, počasí, příští týden se možná vrhneme i na nějaké pokusy

Čtení – Honzíkova cesta: čteme kapitolu Koza, Pouštění draka

Plány…

18.1. 2017 – opět plaveme, připomínám čepice a dívkám hřeben/kartáč na vlasy

18.1. 2017 v 16hodin budou třídní schůzky – blíží se nám vysvědčení 🙂

2.2 2017 pojedeme do kina do Lysé nad Labem na Anděl Páně II

V březnu nám přijede divadélko do školy a poučí nás o Karlu IV.

Učivo

Počítáme do 35, hlavně trénujeme rozklad na sčítance a tvorbu příkladů (30= 3+____+___; __ +___-4=15; 12-__+__=21 apod.)

Začínáme trénovat násobilku 2, počítáme vše co je „po dvou“ – ruce, nohy, oči, křídla (kolik očí mají 2 děti, kolik nohou mají 4 slepice….)

Stále trénujeme hodiny, měsíce, dny v týdnu; povídáme o zimě, zimních sportech, zvycích a radovánkách.

V ČJ jsme poznali slova protikladná, souznačná, nadřazená, souřadná, procvičujeme psaní velkých písmen u vlastních jmen a na začátku věty (zde stále často chybujeme…), psaní znamének za větou ( 🙁  zapomínáme…) a určování druhů vět. Ani procvičování abecedy a abecedního pořádku neopomíjíme. Stále bojujeme s kontrolou práce před odevzdáním – stále to mnozí považují za zbytečné a výsledky tomu pak bohužel odpovídají.

PS str. 23, 24, 25

Písanka str.12, 13

Honzíkova cesta  – přečtena i kapitola Babička dostává kuličku.

Diktát pro domácí procvičování:

Kam odešla teta Alena? Teta šla se psem Rekem do parku. Pes tam skáče přes kaluže. Umazal se od bláta. Teta volá, Reku, neskákej! Kéž by se rád koupal. Mohl by plavat v řece. Řeka Metuje je čistá a krásná. Sedíš rád u řeky? Musíš být opatrný. Teta sedí u vody a Rek loví klacky. Do řeky se mu nechce.

Pilně trénujte, některé věty se vám v příštím diktátu budou hodit:-). Zamyslete s i nad druhy vět.

 

ZOO

Přes počáteční komplikace (počasí, zpoždění dopravy, plný vlak, potíže s jízdným apod.) jsme sice se zpožděním, ale zdárně 🙂  dorazili do ZOO.

Ve vzdělávacím centru se nám věnovala Petra, která nás provázela výukovým programem „Nebojme se strašidel“. Někteří z nás sice byli mírně nervózní při pohledu na strašilky, pavouka či hada, ale zvědavost nakonec zvítězila a i přes úvodní výkřiky „k tomu já se nepřiblížím“, „toho já se bojím“, „já budu stát daleko v rohu a ani se nepodívám“ se nakonec podívali všichni a se zájmem vyslechli informace k dotyčnému živočichovi. Hada a gekončíka jsme si mohli i pohladit po zádech!

wp_20170105_09_30_33_prowp_20170105_09_38_00_prowp_20170105_09_38_24_prowp_20170105_09_46_01_prowp_20170105_09_39_24_prowp_20170105_10_07_49_prowp_20170105_10_09_21_prowp_20170105_11_03_27_pro

Po zajímavém povídání a svačině byl čas vyrazit za zvířátky do ZOO – zvládli jsme okouknout lachtany, tučňáky, supa, orla i orlosupa, plameňáky, gerézy a další opičky, tapíry, gorilky a pavilon šelem včetně hadů, želv, leguánů, varanů a dalších obyvatel. Výhodou zimní návštěvy jsou klidná a veselá zvířátka, prázdné pavilony, klid a možnost vidět vše poklidně bez strkání. Díky tomu jsme mohli zažertovat s Richardem, který se mračil a trucoval a nebýt skla, pak málem i pohladit gorily ležící úplně u skla včetně novorozeného Ajabu. Šelmy poklidně pochrupkávaly ve svých výbězích či požíraly maso a kosti. Lachtani řádili jako diví a snažili s nám předvést, co všechno umí.

Z hodnocení dětí soudím, že se líbilo vše, ale malý AJABU, šklebící se Richard, řádící opice a lev vystrkující na nás zadek patřili k největším hvězdám našeho výletu:-).

Zpáteční cesta byla trochu uspěchaná, ale vše vyšlo a do školy jsme dorazili včas na oběd…

Až na tři neposluchy byly děti skvělé a výlet jsme si opravdu užili. Určitě se zase někam vydáme, možná bychom mohli zajet i do kina, když se nám blíží to vysvědčení 🙂 .

 

 

Učivo

Opakujeme druhy vět, řazení slov podle abecedy, psaní velkých písmen.

Počítáme do 30.

Trénujeme určování času.

ZOO

5.1. jedeme do ZOO, sraz před CHANOSem v 7:30. S sebou svačinu, pití a tužku. Přiměřené oblečení – budeme hodinu v teple ve vzdělávacím centru, pak se chvíli projdeme po ZOO a pojedeme domů. Návrat cca ve 12 hodin, nebo o něco málo později.

Honzíkova cesta

Nezapomínejte nosit knihu! Budeme ji teď potřebovat každý den.

Budeme potřebovat…

V pondělí 19.12. si přineste: adresu rodičů nebo prarodičů – budeme odesílat přání; větší jablko a nějaké sušené ovoce vhodné k napichování (rozinky, švestky, měkčí meruňky…); misku vhodnou na aranžování (stačí miska od margarýnu nebo miska pod květináč), sáček balených bonbonů, svíčku (dlouhou ) a kovový zápich na svíčku (jako na obrázku) .   Kdo ještě nemluvil o svém lapbooku, bude mít v pondělí příležitost. Lapbooky máte úžasné, těším se na ně!!!

V úterý nás čeká besídka. Potřebujeme hrneček na čaj (případně cukr a lžičku), cukroví, dárek do tomboly (vyrobený, nebo v hodnotě do 50,-), případně dárečky pro kamarády (kdo chce), penál! a dobrou náladu. 1. a 2.vyuč. hodinu ještě něco málo zopakujeme a dostaneme se do nálady. To pravé veselí vypukne 3.vyuč. hodinu a poslední hodinu si rozdáme dárky.

Ve středu budeme ladit atmosféru, přesto budete potřebovat penál a lapbook. Připomínám zkrácení výuky jen do 11:40 a pak už hurá domů a uvidíme se 3.1.2017.

Moc děkuji paní Marešové za vánoční stromek, výtvarný materiál a krychle, paní Bartáčkové a paní Riedlové za krychle.

Hned po prázdninách (5.1. 2017) nás čeká vzdělávací program v ZOO. Sraz bude v 7:30 u školy.

Chtěla bych požádat všechny konzumenty kávy z kapslí DOLCE GUSTO, jestli by mohli donést papírové krabičky od kapslí, hodí se nám na vyrábění, ČJ i matematiku. Krabičky můžete nosit průběžně až do konce školního roku. Děkuji.

Informace pro nemocné:

  • matematika – sčítáme a odčítáme do 25, po desítkách počítáme do sta (včetně příkladů typu 10 + 40 = apod.), věnujeme se úlohám s časovým údajem (je jedenáct hodin, domů jdeme za 4 hodiny – v kolik hodin jdeme z družiny domů? apod.), stále počítáme věci kolem nás (hlavně nohy, ruce, uši, oči, nosy, ocasy – např. kolik nohou mají 2 kočky, kolik uší má 5 koní…), porovnáváme kde je více a kde méně
  • ČJ – probíráme druhy vět a znaménka za větou (PS do str. 20), psaní vlastních jmen, dělení slov na slabiky, počet slov ve větě, trénujeme opis a přepis a hlavně trénujeme kontrolu práce před odevzdáním
  • PRV – učíme se a trénujeme hodiny

Všem přeji krásné a poklidné Vánoce a do dalšího roku mnoho zdraví, štěstí a splněných přání (a předsevzetí 🙂 ).

                                                      Mgr. Michaela Staříková

Čtenářská dílna

Páteční čtení nás baví. Zatím si hledáme nejlepší místo ke čtení, učíme se soustředit a vyjádřit o čem zrovna čteme, ale časem nás čeká víc. Trénujeme každý pátek a už mnozí objevili knihy kamarádů, které by je zajímaly. Uvidíme, jestli se třeba Ježíšek trefí.:-) Přes prázdniny pak máme jednu knihu přečíst.

16120099

Lapbook – Vánoce

Lapbooky se vám moc povedly, jsem pyšná na výsledky vaší práce. Jste moc šikovní:

Co jsou Vánoce, kdy, jak a proč je slavíme.

Co je advent.

http://hubpages.com/education/minibooks-2

http://learninglabresources.com/2013/09/reading-interactive-notebooks.html

Vlastním nápadům a fantazii se meze nekladou!

Datum odevzdání: 16.12.2016

 

Divadlo

V pondělí nás čekala pohádka o (neroz)hodném Honzovi, moc se nám líbila. Zvláště ta část, kde děti mohly hlasováním ovlivnit děj představení.

Co nás čeká do Vánoc?

Je toho hodně. Hned v pondělí 28.11. nás potěší divadélko na Chanose, v prosinci si pak užijeme výrobu dekorací v MDDM, 5.12. nás navštíví Mikuláš a čerti, snad bude i nějaké to překvapení a 20.12.  si užijeme besídku (možná přijde i Ježíšek  🙂 ), 21.12. načerpáme náladu těšení na Štědrý den a 22.12. už budeme doma pomáhat rodičům s předvánočním úklidem.

Ve škole ještě stihneme promrskat čísla do 100 (někteří možná i vyšší čísla), abecedu a řazení slov v abecedním pořádku, vylepšíme psaní a vymyslíme ta nejkrásnější přáníčka.

Den otevřených dveří

V sobotu 26.11. proběhl na Kamence Den otevřených dveří a já jsem moc ráda, že se nás tam sešlo tolik. Můj obdiv patří všem rodičům, co se pustili do zapeklitých příkladů „naší“ matematiky i dětem, které jim podaly opravdu zasvěcený výklad. Těší mne, že i v sobotu se pustili do počítání s takovou chutí, že mnohým mnou připravené materiály mnohým ani nestačily a musela jsem nakopírovat další.

Příjemné bylo i zpívání dětí i rodičů, atmosféra byla  příjemná a někomu se ani nechtělo domů. Velký dík patří paní učitelce Schneiderové za krásný klavírní doprovod a paní učitelkám, které se bez předchozího zkoušení pustily do zpěvu spolu s dětmi.

Těšíme se, že za rok vše proběhne ve stejně příjemné atmosféře.

Zdobíme si třídu

Děkuji všem dětem, které pomáhaly s výzdobou třídy, zvláště pak i těm, které výzdobu vyráběly i doma – Barunce H. za výzdobu oken, Vládíkovi za hvězdu a Klárce s Lukášem za přinesení nálepek na okna, lepidel a výtvarného materiálu pro ostatní děti.

Čtení na leden

Od ledna nás čeká další školní společná četba, tentokrát to bude kniha Honzíkova cesta. Určitě ji máte doma, nebo ji má v knihovničce vaše babička. Pokud ne, můžete si ji někde půjčit, nebo napsat Ježíškovi.

Knihu si přineste hned první den po zimních prázdninách.

 

Pavučiny nám jdou!

V hodině matematiky jsme se dostali až k pavučinám a už jsme chytřejší než pavouci, kteří nám příklady chystají. Už nás jentak nějaká záhada nepřekvapí. Pokud někdo chce trénovat, má možnost zde.

Pokud se někdo chce připojit ke třídě a mít tak možnost trénovat příklady na míru, sdělím mu přihlašovací údaje mailem. Lze trénovat i bez přihlášení jen tak. Naleznete zde i pyramidy, výstaviště, sousedy, trojúhelníky a jiné záludnosti Hejného matematiky. Tak s chutí do toho!

 

Milý Ježíšku!

Moc se snažíme být hodní a moc nám v tom pomáhají dřevěné kostky, které nám koupila paní učitelka a nás baví z nich o přestávkách stavět. Máme jich ale  málo a přáli bychom si další. Paní učitelka Ti ráda řekne, které to jsou a my budeme doufat, že pod stromečkem nějaké nalezneme.

img_20161125_114806img_20161125_114753img_20161125_114855img_20161125_114844img_20161125_114831

Už se moc a moc těšíme na Vánoce a na sníh, toho nám, Ježíšku, naděl opravdu hodně.

Děkuje Ti

Tvoje natěšená 2.A

 

Překvapení pro rodiče

Ve třídě zavládlo velké těšení na třídní schůzky. Děti rodičům vlastnoručně připravili pohoštění – chlebíčky s pomazánkou.

Celá příprava nám trvala dva dny a pro některé vyvstal velký problém doma vše neprozradit. Bylo nutné podrobně pročíst recept, vypsat si potřebné suroviny, zjistit, kolik na nákup budeme potřebovat peněz a hlavně nakoupit. Nákup v samoobsluze děti moc bavil a díky vstřícnému přístupu paní pokladní dopadlo vše na jedničku s hvězdičkou.Ve škole pak nastalo velké rozhodování, jak je třeba uskladnit přinesené potraviny, aby se nezkazily.

V úterý pak děti přemýšlely, co musí udělat nejdříve a co bude následovat, rozdělit si práci ve skupině, vyrobit pomazánku, namazat chlebíčky a vše pěkně narovnat na tác. V té chvíli nás zachránila potravinová folie, protože ochutnávači vykonávali svou práci velmi svědomitě a hrozilo nebezpečí, že na rodiče toho moc nezbyde.

Už tedy víme, že v kuchyni se neztratíme a umíme (někteří) i udržet tajemství.

img_20161115_111425 img_20161115_111512 img_20161115_111505 img_20161115_111522 img_20161115_111534 img_20161115_111551

Čeká nás kultura

V pondělí nás čeká konzert v Kulturním domě, těšte se! 🙂

1610006716100071161000981610007016100068

 

Příprava do školy

Poněkud nám vázne příprava na vyučování, prosím tedy všechny o kontrolu penálu, tašek, ořezaných pastelek apod. ať se nám lépe pracuje…

Už je to tady!

Dnes začala dlouho očekávaná stavba města, krabičky byly přetvořeny v radnice, domy, obchody, garáže a jiné nezbytné záležitosti. Pozvolna roste i ZOO a můžeme se těšit i na mrakodrapy. Jen co se podaří naše snažení přijatelně nafotit, uvidíte výsledky nadšeného snažení. 🙂

Pozor, stavba se blíží!

Druháci, pozor! Pomalu jsme prozkoumali dopravu a víme, jak se věci a lidé přepravují z místa na místo, tak je třeba vše řádně vyzkoušet v praxi. V polovině října se vrhneme na stavbu města a budeme potřebovat krabičky z papíru všech možných tvarů a velikostí (až do rozměru krabice od bot). Menší krabičky jsou lepší, ale určitě přijdeme na to, jak zužitkovat i ty ostatní.

Zapřemýšlejte, co všechno takové město potřebuje, aby lidé v něm byli šťastní a spokojení.

Těším se na Vaše nápady.

 

Návštěva divadla

Ve čtvrtek 22.9. jsme podnikli cestu za kulturou. Vlakem jsme se vydali do Prahy na představení Tatínek není k zahození. Ke slovu přišel i herecký talent několika z nás. Představení bylo moc pěkné a já jsem pyšná, jak pěkně jste se cestou i v divadle chovali. Pochválili nás i samotní herci!

 

 

Plavání

Téměř veškerá náplň hodin tělesné výchovy bude letos patřit plaveckému výcviku.

Plaveme v bazénu v Čelákovicích každou středu. Od školy odcházíme těsně po osmé hodině a vracíme se těsně po desáté.

S sebou potřebujeme batůžek a v něm: plavky, plaveckou čepici, mýdlo, ručník, hřeben a igelitovou tašku/sáček na mokré věci a hlavně velkou svačinu a pití.

A jak nám to jde? Instruktoři si děti chválí a děti zatím vypadají, jako rybky ve vodě.  Smajlík

img_20160914_092211 img_20160914_092230 img_20160914_092233

Kdo jsme?

Přeci 28 šikovných, zvídavých a občas trochu rozverných školáků. V práci nám pomáhá naše usměvavá a obětavá paní asistentka Michaela Šlejmarová. Naším cílem je stát se prima partou kamarádů a společně se dozvědět co nejvíce o světě kolem nás.

Na těchto stránkách se budeme chlubit našimi úspěchy i hledat odkazy pro zvědavé hlavičky. Na úvod tu máme něco nového v sekci pro druhé ročníky.

 

Třídní učitelka: Mgr. Michaela Staříková

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit