2.A

25. týden: Moje vlast

Omlouvám se za zpoždění, máme doma malý chlupatý přírustek, tak nějak nestíhám.:)

V tomto týdnu začínáme chodit do tělocvičny. Změna rozvrhu ve středu je jen v přeházení pořadí hodin: ČJ TV TV PRV ČJ.

Přibývá nám marodů, tak snad to do prázdnin doklepeme, máme je již „za pár“…

Začínáme trénovat další divadelní kusy, děti vám již určitě říkaly, že budou potřebovat kostýmy. Pokud by někdo z vás měl možnost nám donést velké krabice, nebo kartony – potřebujeme vyrobit (opět) domeček a stromy. Hodily by se 2 velké a cca 5 – 6 menších. Děkuji.

ČJ – trénujeme podstatná jména a slovesa

písanka 1. díl, dopsat (kdo ještě nestihl)

Písanka 2. díl str. 16 opsat báseň

M – PS 2.díl (šedý) str. 42, 49, 50

PS (červený, M dle Hejného) str. 9, cv 2,3 a spirála (jízdní řád), str. 54 cv. 1 a 2 (dnes za DÚ)

PRV – Naše vlast povídáme si o tvaru ČR, symbolech a historii. Sledujeme mapu, hlavní město, velká města, důležité řeky.

24.týden: Kde bydlím, odkud pocházím

V pondělí etická dílna na téma Jak se chránit v nebezpečných situacích?

Ve středu poslední plavání.

Nezapomeňte na pravítka a ořezané tužky na geometrii!!! Opět bude kontrola penálů!

ČJ – i/y po měkkých a tvrdých souhláskách, opakování učiva, podstatná jména (třídíme podstatná jména do kategorií – názvy osob, zvířat, věcí, vlastností činností/dějů)

M –  počítání se závorkou, počítání do 100, násobilka 2 a 3, rýsování úseček, měření

PRV – kde bydlím, mé město, adresa

23. týden: Město a vesnice

Prosím o kontrolu stavu penálů. Některé děti mají krátké pastelky a tužky, nemají funkční fix na stírací tabulku, nemají pravítko, nebo na něm nejsou čitelná čísla a nemohou s ním měřit délky úseček, některé měly na pravítku jen stupnici v palcích a ne v centimetrech. Pokud mají pera na jiné, než standartní bombičky (např. STABILO), musí mít náhradní náplň nebo náhradní pero. Klasických bombiček máme dost, tam si poradíme.

Připomínám vhodné oblečení ve dnech, kdy je sníh!!!

V úterý nás navštíví děti z MŠ.

Ve středu opět plavání.

Ve čtvrtek pojedeme do ZOO, sraz v 7:30 u školy v 7:40 odchod na vlak. Návrat ve 13hodin, oběd ve škole po návratu. S sebou svačinu a pití, přiměřené oblečení a obuv vzhledem k počasí.

ČJ – procvičíme  I/Y po měkkých a tvrdých souhláskách, ú/ů, druhy vět, synonyma a antonyma

učebnice str. 44, 45, 36, 37

písanka – postupně dokončíme 1.díl str. 29

hravá čítanka: Jak si pejsek s kočičkou pekli dort + vybarvit dort (slova podle počtu slabik) str. 21 a 23

M – budeme dále zkoumat tělesa a tvary, čeká nás trocha rýsování a násobilka 3

PS str. 33,40,56, 58

PRV – probereme si rozdíl mezi městem a vesnicí

22. týden: Je tu pololetí

 Opět prosím o procvičení adresy (včetně směrovacího čísla), zvláště Sedlčánští jsou patriotisté a k Čelákovicím se nehlásí. 🙂   Dále pak určování času a znalosti měsíců.

Zkontrolujte dětem penály, velká část nemá funkční fix na stírací tabulku. Děkuji.

Od pondělí nám nastupuje paní asistentka Blanka Maturová.

31.1. vysvedčení. Bude rozdáváno poslední hodinu. Jedná se o výpis, který si ponecháte.

1.2. pololetní prázdniny

7.2. pojedem do ZOO, tentokrát vlakem. Sraz bude  v 7:30 u školy, 7:40 odchod na nádraží. Budeme se pohybovat v pavilonech, tématem budou ochrožená zvířata a jejich záchrana. Návrat ve 13 hodin. Oběd po návratu do školy je zajištěn. S sebou vhodné oblečení a obuv, svačina a pití.

ČJ – i/y po měkkých a tvrdých souhláskách, PS: str 38 dokončit, Písanka str. 37 + písmena G a q,Q

M – počítání do 100, násobilka 2, zaokrouhlování, geometrická tělesa a tvary

PRV – testík (adresa, hodiny, shrnutí učiva o zimě)

21. týden: Pohybem pro radost v zimě

Dne 7.2. zřejmě pojedeme do ZOO, tentokrát vlakem. Program bude probíhat uvnitř pavilonu. Informace ještě potvrdím.

Do záložky 1.stupeň, druhý ročník jsem vložila další odkazy na hravé procvičení učiva.

Prosím, doučte se adresu bydliště. Stále ji větší část dětí nezná! Doufám, že u datumu narození to bude lepší.:)

Prosím o kontrolu fix na stírací tabulku. Opět je někteří nemají funkční. Děkuji.

Ve středu bude poslední Matematýsek, zatím ve druhém pololetí pokračvat nebude. Pokud se něco změní, dám vědět.

V pátek si všichni přineste svou knihu na čtení. (Knihu si zájemci mohou nosit denně, na čtení o přestávkách a ve volných chvílích.)

V pondělí nebudu ve škole, ale od úterka to rozjedeme na plno 🙂 .

ČJ – měkké a tvrdé souhlásky a psaní i/y, délky samohlásek, trénink opisu a přepisu se zaměřením na pozornost a pečlivou kontrolu

PS str. 37 cv. 5,6, str. 39 cv. 5,6

Pís – malé g a velké G

Hravá čítanka – Pohádka o hasicím přístroji

M – počítání do 100, násobení 2, slovní úlohy, logické záludnosti:), využití grafického řešení

PS – měříme na cm

PRV – První pomoc a záchranka aneb co musím o sobě vědět (datum narození, zdravotní stav, adresa apod.)

Každý den trénujte hlasité čtení!!!!

20. týden: Co nám zima přináší

V pátek už děti měly školu „na háku“ a podle dopadala jejich práce. Přes víkend si odpočiňte, ať nám to jde v pondělí lépe.

Trénink měkkých a tvrdých souhlásek a správného psaní I/Y.

Jen tak jsme si vyzkoušeli řešit Matematického klokana – kategorie Cvrček,  

Kategorie je společná pro druháky a třeťáky a jedná se ryze o logické úlohy. Dětem se vcelku dařilo, potíže jim dělala strategie „když nevím, raději nechám bez odpovědi“. Mnohé měly snahu řešit každou úlohu zakaždou cenu a tím o mnoho bodů přišly. Jsem s jejich výsledky spokojená, dnes si podobné úlohy odnesly i domů za DÚ. Pokud si s něčím nebudou vědět rady, podíváme se na to společně. Oficiální informace o soutěži jsou zde.

Povídání o zimních sportech a pohybu v přírodě jsme si zpestřili obvazováním rukou a nohou.

Práce s obvazem děti moc bavila. Zjistily, že obvázat sám sebe je mnohem náročnější, než ošetřit kamaráda. Nakonec si dokonce  vyzkoušely naobědvat se s takto ošetřeným „úrazem“. 🙂

Tématu se ještě chvíli budeme věnovat.

Máme za sebou malý opakovací testík z ČJ a musím děti pochválit, většina dětí ho zvládla na 100%. Mám radost, jen tak dál.

Ve třídě máme již několik výskytů vší, prosím o kontrolu hlav:). Děkuji.

Dne 15. 1. si přineste pružný obvaz (obinadlo), může být i použitý (ale funkční).

Připomínám, že žlutou a fialovou písanku si máte nechat trvale doma, už v nich nepracujeme (stále je někteří mají v deskách).

ČJ – tvrdé souhlásky, měkké souhlásky,  obojetné souhlásky, samohlásky, PS str. 36 cv 2, str. 38 cv.1

M – násobení 2, zaokrouhlování na desítky PS str. 22 , str. 23 , str. 29 cv.1

PRV – Bezpečnost při sportu a pohybu v přírodě i ve městě

19. týden: Zima, zima, zima

ČJ – tvrdé souhlásky

prac. sešit str. 36 cv. 1 a 3, str. 37 cv. 1

M – počítáme do 100, násobilka 2 (hlavně se snažíme pochopit princip)

 str. 15, 17 cv. 2, 19 cv. 1 a 2

PRV – zima, zimní sporty, počasí, oblečení, příroda v zimě

Konečně se sejdeme po Svátcích, nepochybně plni elánu. Zjistíme, co si pamatujeme a pomalu se vrhneme do práce. Pokud by někdy ještě napadl sníh, prosím o vhodné oblečení.

Ve středu bude plavání.

V pátek si přineste knihu, kterou jste  četli o prázdninách.

17. – 18.týden: Vánoční prázdniny

Užijte si krásné svátky a hodně zdraví do roku 2019.

16. týden: Už je to tady!

Plavání                                                                       Mikuláš

Jak to bylo v Betlémě?

DNES (středa) si děti donesou dva listy s úkoly na prázdniny. Datum odevzdání je až 7.1. 2019!!!

Nejočekávanější Svátky roku jsou tady, podlehneme tedy těšení dětí a budeme si užívat každý den.

Dnes jsme  si ozdobili stromeček, za jehož zapůjčení děkuji Honzíkově mamince.

Zítra nás čeká psaní přání, máme si přinést obálku s nadepsanou adresou (formát A5). Ve středu po plavání je půjdeme dát na poštu.

Ve čtvrtek půjdeme popřát pěkné Vánoce dětem do školky a možná i někam jinam. (Upřesním.) Prohlédneme si lapbooky o Vánocích (některé už jsem viděla a jsou pěkné a nápadité) a popovídáme si o Vánocích a tradicích.

V pátek  nás čeká besídka a spousta zábavy a pak už jen to nekonečné čekání, než vypukne hodina H.

Letošní besídku (poslední den školy 21. 12.) si uděláme malou dárkovou tombolu. Připravte si každý jeden malý dáreček do hodnoty 50,-(prosím o dodržení částky). Dáme ho do tomboly a každý si jeden vylosuje. Při přípravě dárku se zamýšlejte, co by potěšilo kohokoliv, bez ohledu na to, jestli je to spolužačka či spolužák. Bude to taková nadílka/tombola s překvapením. Vánoce jsou časem pohádek, tak si uděláme pohádkový den, něco vyrobíme, zatancujeme si, zahrajeme pár her. Přineste si trochu cukroví, hrneček na čaj a pokud chcete tak oblečení na divadlo (zahrajeme si Betlémský příběh).

Mezitím vším budeme i vyrábět a učit se, losovat z adventního kalendáře a koncertovat

 aby nám ten čas utekl co nejrychleji.

Vám všem bych chtěla popřát krásné a klidné Vánoce, dětem spoustu splněných přání a všem do dalšího roku hlavně zdraví, štěstí a lásku. Děkuji za rok plný krásných zážitků s dětmi a těším se na vše, co s nimi ještě zažiji :).

ČJ – str. 34, slabikotvorné r,l,m, slabikotvornost

Písanka str. 19 řádky AU, OU, a slov s dvojhláskami.

M – str. 14 cv. 2, +- do 35, tvorba příkladů (obchod, házení kostkami), numerace do 35

PRV – Vánoce, Advent

Vyráběli jsme a posílali přáníčka do projektu Ježíškova vnoučata, dnes jsou již naše přání v rukou babiček a děděčků v různých domovech důchodců a Domech s pečovatelskou službou. Děti psaly tak krasopisně, až jsem nemohla věřit vlastním očím:)

15.týden: Vánoce, Vánoce přicházejí

 

Dnes děti vyráběly krásná přáníčka. Byly nápadité a práce je moc bavila.

V úterý si přineste kružítka.

Stále se připravujeme na Vánoce, čeká nás výroba a posílání přáníček.

Letošní besídku (poslední den školy 21. 12.) si uděláme malou dárkovou tombolu. Připravte si každý jeden malý dáreček do hodnoty 50,-(prosím o dodržení částky). Dáme ho do tomboly a každý si jeden vylosuje. Při přípravě dárku se zamýšlejte, co by potěšilo kohokoliv, bez ohledu na to, jestli je to spolužačka či spolužák. Bude to taková nadílka s překvapením. Vánoce jsou časem pohádek, tak si uděláme pohádkový den, něco vyrobíme, zatancujeme si, zahrajeme pár her.

PROSÍM O POMOC. Chtěla jsem děti překvapit a postavit jim do třídy stromeček, ale zapůjčený stromek je rozbitý a nedrží stabilitu. Nemůžete nám někdo půjčit stromeček, abychom si ho mohli ozdobit a těšit se z něj? Vrátíme vám ho hned po besídce:). Děkuji!!!!

V úterý půjdeme do Domu dětí na vyráění, mějte taštičku na výrobky.

Ve čtvrtek pojedeme do ZOO, odjezd autobusu bude už v 7:30! Ještě jednou děkujeme Páťovým rodičům, za zasponzorování vstupného i  cesty do ZOO. Moc a moc děkujeme!!!

Zálohu na školu v přírodě má zaplacenu: Zita, Mari, Kuba, Anetka, Štěpán, Anička, Kája, Timík,Kristýnka, Vikča, Vojta V., Eli, Matěj, Páťa.

Matematika str. 6, str.7 cv.1, připomínám, že strany 8-12 jsou nálepkové a prosím, aby je děti nedělaly doma, přišly by o nálepky:), str. 13

ČJ str. 32, 33

Písanka str. 22

14. týden: Advent je tu

Třídní schůzky:

Prosím o podepisování úkolů a zlepšení jejich kvality, mnohdy jsou  odbyté nebo neúplné.

Je třeba číst každý den NAHLAS, volte texty přiměřené dítěti, aby se mu smysl dobře chápal. Ptejte se, o čem četlo.

Pokud dítěti úkoly trvají nepřiměřeně dlouho (nad 15 minut), může to být známka, že mu učivo dělá potíže a je třeba ho více procvičit.

Rodiče dětí, kterým doporučuji návštěvu pedagogicko-psychologické poradny, jsem již kontaktovala. Pokud vy máte pochybnosti, neváhejte se kdykoliv ozvat, probereme možnosti.

Je třeba kontrolovat penál a pomůcky (ořezané tužky – 2x, pastelky, funkční pero – 2x), pravítko, guma, ořezávátko. Budeme zkoušet pracovat s kružítkem, pořiďte nějaké obyčejné, dám vědět, až ho budeme potřebovat.

Pracujeme na pozornosti, klidu při práci, kontrole práce, respektováním pokynu, vyslechnutí instrukce i ostatních dětí. Mnohdy mají pocit, že nepotřebují kontrolu, vyslechnutí vysvětlení a pak zbytečně chybují. Někteří mají potíže s přípravou pomůcek na lavici, udržováním pomůcek v dobrém stavu, pořádku v tašce:).

Čeká nás ještě upevnění násobilky a počítání, zlepšení dovedností při rýsování. Jsme tak šikovní, že budeme potřebovat ještě jeden sešit matematiky se složitějšími/zábavnějšími úlohami. Pořídím ho, díky souhlasu rodičů, v lednu.

V ČJ  měkké tvrdé souhlásky, psaní i/y, velká a malá písmena na počátku slov, slabikotvornost. Budeme pilovat dělení slov na konci řádku (na slabiky), psaní velkých písmen na začátku vět, tečky/otazníku/vykřičníku za větou, tvorbu přacích vět.

Vydáme se do kina v Lysé (7. 12. , sraz v 7:35 u školy, návrat do konce vyučování).

11.12. jdeme na Vánoční návody, na přenesení hotových výrobků potřebujeme tašku.

13.12. pojedeme do ZOO, jedeme autobusem, sraz bude asi v 7:30 u školy, ještě upřesním. Návrat cca v 12:30. Oběd bude normálně ve škole.

Besídku si užijeme poslední den školy, podrobnosti včas sdělím.

Opět budeme posílat vánoční přání, buď na Váni zvolenou adresu, nebo někomu, kdo je o Vánocích sám.

Informace budu průběžně doplňovat.

 

 

V tomto týdnu se na nás přijdou podívat čerti.

V pátek pojedeme do kina do Lysé nad Labem.

Na předvánoční kulturní akce budeme vybírat 300Kč. Některé děti ale nebyly na některých akcích, tak mohou mít v notýsku uvedenu jinou částku.

Kdo nezaplatil/nevrátil fotografie, moc prosím o doplacení/vrácení. Děkuji.

Prosím, zkontrolujte si, zda máte uhrazenu zálohu za školu v přírodě. Zatím má zaplaceno jen 9! dětí!!!

Škola v přírodě bude v termínu 20.5. – 24.5. 2019 v lokalitě Poslův mlýn. Celková cena bude 3200,-, zálohu 1000,- uhraďte, prosím, na účet školy KB 19–6055430267/0100, variabilní symbol 201, do zprávy pro příjemce uveďte jméno a příjmení žáka. Prosím o uhrazení  do konce listopadu.

ČJ – dokončíme třídění hlásek, určitě dojde i na nějaký ten diktátek

učebnice str. 99 cv. 4

písanka str 20, 21,

M – procvičujeme orientaci v číselné řadě do 100, počítáme do 35,

     Matematika 2.díl, str. 5/123,  strany 8 – 12 jsou „nálepkové“, děti na nich pracují ve chvílích volna a pokud je vypracují ve škole, dostanou za úspěšné řešení nálepky. Prosím tyto strany nedělat doma.

PRV – Advent, rodina (setkáme se s naší „matematickou rodinou“ Klosových a Brodyových :))

Návštěva knihovny:

Čert a Mikuláš:

Vyrobili jsme si vlastní adventní kalendář s úkoly:

 

Vyrobili jsme si Betlém:

Malovali jsme zvířata:

13. týden: Týden s ovocem a zeleninou

30.11. ředitelské volno

Pokud by někdo měl prázdné kartonové obaly (plata) od vajec, budu za ně ráda. Děkuji.

Ve čtvrtek si přineste 1 kus ovoce nebo zeleniny – budeme ochutnávat, očichávat a ohmatávat:). Doufám, že máte všichni ve své krabičce šátek!

ČJ -samohlásky o, souhlásky x  – značíme hláskovou stavbu slova např.  kočka

                                                                                                                                   xoxxo

PS str.

píšeme F, x, X

M str. 62,63

PRV ovoce, zelenina

 

12. týden: Opakujeme

ČJ – str.23 – 25

Písanka str.16, 17, 18

Čítanka str. 50 – 51, do příštího čtvrtka se naučíte básničku Hluboko na podzim str. 51

Matematika str. 43, 44, 45, 46

Prvouka – OVOCE: víme co je peckovice, malvice a bobule a co do nich patří. ZELENINA: víme, že je kořenová, cibulová, listová a plodová a co do ní patří. Známe rozdíl mezi ovocem a zeleninou, víme že jsou zdravé a proč.

Vzhledem k mé nemoci nás čeká opakovací týden, minulý týden chybělo i mnoho dětí, uvidíme, jak na tom budeme po víkendu.

Práci zadám po návratu do školy, zatím trénujte tvoření všech druhů vět s určitým slovem ve správném tvaru (např. PES – tázací: Máš doma psa?). Pozor na velké písmeno na začátku věty a znaménko na konci!!!

A hlavně čtěte, čtěte, čtěte!!!! A TO NAHLAS!!!! Většina dětí četla lépe na konci roku než nyní.

Počítejte směle do 25.

Popřemýšlejte, co víte o ovoci a zelenině.

Až budu fit, vrhneme se zase do práce.

11. týden: Příroda kolem nás

Něco málo k hodnocení/sebehodnocení:

1  – pracuji samostatně, zcela bez chyb

2 – občas potřebuji trochu poradit/dělám občas drobné chyby

3 – často potřebuji pomoci/často chybuji

4 – trvale potřebuji pomoci/dělám velké množství chyb

5 – nezvládám práci ani s dopomocí/pracuji chybně, chyby si ani s dopomocí nedokážu opravit

 

V úterý jdeme do knihovny, odchod v 8 od školy, pak půjdeme na slibovanou vycházku za živočichy.

Prosím, kdo může, doneste/noste průběžně staré letáky z obchodů a staré noviny. Potřebujeme je na výtvarnou práci. Obrázky budeme vystřihovat i při prvouce a matematice. Děkuji.

V dalším týdnu si dokončíme povídání o zvířatech, děti si dál mohou nosit hnihy. Lapbook budeme potřebovat ještě celý týden, v pátek si uděláme jejich velkou výstavu. Děti si do nich mohou doplňovat cokoliv k tématu, co je napadne.

V pondělí si děti přinesou 1 krabičku od zápalek. Děkuji Adélčině mamince, zachránila všechny zapomětlivce:) .

Bude i kontrola penálů.

30.11. bude ředitelské volno

4.12. od 16:00 bude třídní schůzka

3. a 4. ledna 2019 bude ředitelské volno

ČJ – Budeme dále procvičovat řazení slov podle abecedy, druhy vět a psaní správných znamének za nimi. Proto je nutné pochopit smysl věty. Dělá to vězší potíže dětem, které hůře čtou. Připomínám nutnost čtení každý den!!! Více se zaměříme na rychlost psaní a psaní podle diktátu/autodiktátu a opis textu (jde hlavně o pozornost a pečlivost), komu to nejde, doporučuji se podívat do učebnice (vzadu jsou možné diktáty, cvičení a domácí úkoly, které čas od času využijeme).

PS – str. 22

Písanka – str. 12,13

Čítanka – přečíst str. 40, 41

M – Rozšiřujeme početní obor do 25, trénujeme číselnou řadu, porovnáváme čísla. Pomalu se seznamujeme s čísly do 100.  Pomalu a nenápadně se připravujeme na násobení.:) Zatím to jde dětem moc pěkně. str. 38, 39, 42 dělají děti vlastním tempem, str. 47 cv. 1 je zadáno za DÚ; všichni mají str. 58, 59, 60/1

PRV – Životní prostředí jednotlivých živočichů. V pátek bude velká výstava lapbooků, některé děti je mají opravdu moc pěkné.

 

10. týden: Kde žijí zvířata

Dnešní kontrola penálů neproběhla úplně uspokojivě, prosím o doplnění penálů o gumu a fixu na stírací tabulku. Pozor na krátké „špačky“ tužek a pastelek. Tužky a pera by měla být v penále 2 pro případ ztráty nebo poškození.

Hravé procvičování

ČJ – zabýváme se větou: počítáme slova, všímáme si i slov slabičných a neslabičných, budeme se zabývat rozdílem mezi větami z hlediska významu, vyrobili jsme si kartičky druhů vět (PS str. 60)

písanka str. 11, 12

PS str. 16, str. 20 cv. 1, str. 18, 21

Učebnice str.11

DÚ na víkend PS str. 21 cv. 6

M – str. 33, trénujeme rýsování, str. 35, str. 38 cv.1, str. 36

trénujeme počítání

PRV

Stále pokračujeme v prozkoumávání živočišné říše. Děti si mohou nosit naučné knihy a encyklopedie o zvířatech, budeme z nich čerpat v úterý, čtvrtek a pátek. Ve středu, kdy je plavání, na ně nebudeme mít dostatek času. Dnes jsme se zamýšleli nad stavbou těla jednotlivých zvířat. Děti bystře objevily spoustu zajímavostí, zvláště je zaujaly souvislosti ve stavbě těla ptáků a tvarem letadla:)

Domácí úkol na pátek: Dopsat do lapbooku názvy 3 zvířat do jednotlivých skupin (domácí, divoká, býložravci, masožravci, všežravci).

Trocha legrace: učení hravě

 

9. týden: Máme rádi zvířata

Prosím o kontrolu penálů, dětem mnohdy chybí guma, pravítko, fixa na stírací tabulku a ořezávátko.

Pomalu si střádejte prázdné papírové krabičky od „vytahovacích“ papírových kapesníků. Budeme je potřebovat na vyrábění. Potřebujeme 1 na osobu. Děkuji.

Návštěva ZOO nám otevřela období, kdy se budeme věnovat přírodě a živočichům v ní. Brzy se nám budou hodit i knihy, encyklopedie a zajímavosti z  živočišné říše. Zvířátka se nám objeví i ve všech ostatních předmětech.

ČJ – řazení slov podle abecedy, pořadí slov ve větě, pořadí vět v textu (smysl), dělení slov na konci řádku

PS str. 18

čítanka str. 47 naučit báseň o medvědech  – do příštího čtvrtka

písanka str. 30

Někdo doma dokončuje pohádku/příběh o želvě.

M – numerace do 21, rozklad čísel na čísla po sobě následující ( na 2 sčítance např. 3 rozložím na 1 a 2; 13 na 6 a 7 apod.)

PS – str. 32 dokončit, str. 36 cv. 3

PRV – živočichové, lapbook, děti si vytváří sami dle zájmu, mají daný jen minimální rozsah, dalším nápadům se meze nekladou – užitek ze zvířat, např. kráva – mléko, maso, kůže, kůň – maso, kůže, jezdectví, rektreace, společník člověka, léčení postižených lidí (min. 5 obdélníkových lístků v kapsičce), zvířata podle místa výskytu, např. v lese, na horách, v Africe, u vody (minimálně 5 oválných lístků ve vějířkové „kytičce“)

8. týden: Naše republika bude mít narozeniny

Při VV a Pč vyrábíme vlaječky, snažíme se vytvořit rekord v délce vlajkové „pásky“. Podařilo se nám udělat pás dlouhý 42m a 80cm. Pás byl skoro tak dlouhý, jako naše škola.

Dne 25.10. pojedeme do ZOO Praha na výukový program o zvířatech. Výukový program proběhne v rámci permanentky, kterou nám zakoupili rodiče Páti, kterým tímto velmi děkuji. Odchod od školy v 7:50!!! je třeba být u školy včas! Návrat cca ve 13hodin. S sebou: svačina, pití,  PLÁŠTĚNKA, případně malé kapesné (není nutné).  Na sebe vhodné oblečení na pobyt venku.

ČJ – řazení slov podle abecedy

písanka str. 9, 10

PS – 14

uč. str 24 cv.7

M – PS str. 29, 30

PRV – založení Republiky, státní symboly

7. týden: Přemýšlíme, opakujeme

Rodiče dětí, které chybí delší dobu, by si měli vyzvedávat úkoly, aby děti nezameškaly. Stačí si přijít pro sešity, probrané učivo najdete zde. V opačném případě budete mít hodně dohánění a některé děti učivo dohánějí obtížně!!!

Příští týden (25.10.) pojedeme s největší pravděpodobností do ZOO Praha na výukový program o zvířatech. Výukový program proběhne v rámci permanentky, kterou nám zakoupili rodiče Páti, kterým tímto velmi děkuji. Odchod od školy v 7:50!!! je třeba být u školy včas! Návrat cca ve 13hodin. S sebou: svačina, pití, případně malé kapesné (není nutné).  Na sebe vhodné oblečení na pobyt venku.

Pokud potřebujete procvičování pro děti, hledejte na domácí v přípravě v záložce 2.ročník. ČJ grammar a M matikain jsou rovnou i s výsledky, dítku vše opraví, poradí mu a prozradí, jak bylo úspěšné.

ČJ – budeme opakovat dělení slov na slabiky, délku slabik, počet slov ve větě, pořadí slov ve větě; budeme tvořit věty s určeným počtem slov, přemýšlet o smyslu věty, samohlásky (krátké a dlouhé), dělení souhlásek

Písanka str. 7, 8

pracovní sešit str.13, str. 14 cv.4 (spoj písmena podle abecedy)

učebnice str. 22, DÚ str. 23 cv.4

M – budeme procvičovat + – do 20, číselnou řadu, porovnávání čísel, úlohy o—více a o–méně, trochu si zopakujeme geometrii a rýsování, je třeba, aby všechny děti měly ořezanou tužku č. 2 a pravítko!

křivá čára – křivka

přímá čára – přímka, úsečka

lomená čára

slovní úlohy, jak si zapsat důležité informace, abych neudělal/a chybu při výpočtu

Pracovní sešit str. 23 celá, str. 24, str. 25, str. 26 sloupečky a cv.3, str. 27 cv.1

PRV – čeká nás testík (dny v týdnu, měsíce), protrénujeme hodiny, povídáme o vzniku ČSR, opakujeme státní symboly

Při VV a Pč vyrábíme vlaječky, snažíme se vytvořit rekord v délce vlajkové „pásky“. Příští týden nafotíme, jak se nám daří.

6. týden: Čas

Je třeba číst NAHLAS každý den!!!

! stále trénujeme dělení slov na slabiky a určování délky slabik ! Mnozí pracují poněkud laxně a tomu odpovídá i jejich práce. Ti, co mají opravdu potíže s dělením slov na slabiky, dostali cvičení domů na dotrénování učiva. Jde o trénink jazykového citu. Nejčastější chybou je dělení slova např. lav/i/ce, je/le/n apod. Je třeba slova důsledně vytleskávat s důrazem na délku slabiky. Délku slabiky označujeme pod slabiku (tečku pod krátkou, čárkou pod dlouhou). Např: mo/týl (.-), kro/ko/dýl (..-).

 ČJ – stále si procvičujeme, co víme o větě; skládáme věty ze slov tak, aby měly smysl a byla dodržena všechna pravidla, která známe (velké písmeno na začátku, tečka na konci), trénujeme psaní, opis, přepis

pracovní sešit str. 10, str. 12, abeceda, učíme se jednu z básniček dle vlastního výběru (do pondělí)

písanka str. 6, dočíst v čítance článek o máku

M – sčítání a odčítání do 20, číselná řada, porovnávání čísel, slovní úlohy, rozklad čísel

pracovní sešit str. 18, 20, 21

PRV –  V tomto týdnu si zopakujeme vše, co víme o čase (měsíce, roční období, dny v týdnu, hodiny, ukážeme si rozdíl mezi analogovým a digitálním časem). Do středy dopsat do lapbooku počty dní v jednotlivých měsících a vymyslet, podle čeho se dá daný měsíc zapamatovat (stručná charakteristika např. prosinec – prosíme Ježíška o dárky apod.)

POZOR, již musíme umět názvy dnů v týdnu a měsíců!!!!

5. týden: Tužíme se

V tomto týdnu budeme za svou práci odměněni pobytem venku, ale to až ke konci týdne…

V pondělí si mimo jiné zopakujeme, co víme o dopravě, dopravních předpisech a bezpečnosti provozu.

V úterý nás čeká procvičení psaní vlastních jmen, zopakujeme písmena a jejich správné psaní.

Ve středu opět plaveme, paní instruktorky vzkazují, že není špatné mít plavecké brýle.

Ve čtvrtek se sejdeme ve sportovním oblečení a obuvi. Budeme s sebou mít svačinu, pití, pláštěnku a penál a půjdeme se přesvědčit na stadion, jak jsme zdatní a silní. Program nám připravuje Armáda ČR. Na oběd již budeme ve škole a po obědě budeme relaxovat u učení a čtení. (Proto je ten penál nezbytný!!!)

V pátek shrneme zážitky z celého týdne, koho co bavilo, zaujalo apod.

ČJ – procvičujeme HLASITÉ čtení s pochopením, co čteme; pracujeme s textem, – vyhledáváme, odpovídáme; procvičujeme dělení slov na slabiky, vymýšlíme slova s určitým počtem slabik, třídíme je podle smyslu

M – procvičujeme číselnou řadu, porovnáváme, sčítáme a odčítáme

PRV – doprava, dopravní předpisy, bezpečnost

4. týden: Pracujeme a spolupracujeme

POZOR! O víkendu byl napaden můj e-mail a jsou mi zasílány vyděračské e-maily. Tuto situaci řeším, ale aby nebyla omezena možnost komunikace mezi mnou a Vámi, změňte si, prosím, mou adresu na novou: michaela.starikova@email.cz .  Děkuji.

Ve středu bude opět plavání.

ČJ – v tomto týdnu budeme zkoumat, z čeho se skládá slovo a co všechno může rozhodnout o významu slova

M – stále procvičujeme porovnávání čísel a sčítání a odčítání do 20

PRV –

3. týden: Připomínáme si pravidla při práci

Připomínám, že dne 21.9. platí ředitelské volno jen pro žáky 3.  – 9. ročníku. My se normálně učíme, školní družina funguje normálně. Pokud si chcete nechat dítko doma (již máte nějaké plány, případně máte doma starší dítě), není to problém, jen mi dejte vědět.

Prosím o rychlé vyplnění a zaslání přihlášky na školu v přírodě (ti, kdo ještě nezaslali – chybí mi 7 přihlášek), pokud zájem nemáte, napište na přihlášku: nemám zájem. Potřebuji zajistit dostatečný počet míst. Děkuji.

Připomínám nutnost co nejdřívějšího odevzdání posudku od lékaře, že je vaše dítě schopno plaveckého výcviku – opět u těch, kterých se to týká, většinu již mám. 🙂

Český jazyk: skládání slov z písmen, pochopení významu čtených slov, přepis slov do sešitu, dělení slov na slabiky, rozlišování dlouhé a krátké slabiky, PS str. 5 cv.1, uč. str. 9 cv.3a

Čtení: čítanka str. 9, přečíst znovu článek PES a splnit do pátku úkol, který si děti určitě pamatují:)

Matematika: červený pracovní sešit, str.5, cv. 2, str. 7 cv. 2, trénujeme sčítání a odčítání do 20

Prvouka: opakování učiva  stromech (dělení na jehličnaté a listnaté, stavba stromu, využití stromů)

Ve čtvrtek nás čeká pěkné počasí, proto vyrazíme za sluncem. S sebou do batůžku: pláštěnka, svačina, pití, tužka/pastelky, blok/čisté papíry. Na sebe sportovní oblečení a sportovní obuv. Odchod v 8:00 od školy, návrat v průběhu vyučování (tj. do 12:35). Oběd budou mít děti ve školní jídelně.

Připomínám, že ve středu máme plavecký výcvik.

Trochu nám dělá potíže si vzpomenout na pravidla při práci, tak se na ně tento týden trochu zaměříme. Zamyslíme se nad těmito pokyny:

1) Sleduji pokyny a snažím se je hned splnit. (např. otevřít pracovní sešit apod.)

2) Každý den si svědomitě připravuji tašku podle rozvrhu.

3) Pomůcky na každou hodinu si připravuji na lavici během přestávky.

4) Když uslyším zvoneček, přestanu pobíhat a povídat, vstanu a pozdravím.

5) Pokud někdo hovoří, neskáču mu do řeči a poslouchám ho.

6) Nerámusím penálem, ani pomůckami, abych nerušil/a ostatní.

7) Úkolníček nosím každý den a zapisuji si do něj všechny zadané úkoly.

2. týden: Začínáme plavat

11.9. v 16:00 třídní schůzky

Vybíráme 600,-  – sešity, pracovní sešity, třídní fond + 400,-  – Spolek pro Kamenku (na rodinu)

Domácí úkoly (písemné) budou zadávány každý den mimo středu, občas bude ještě nějaký „nepísemný“ (něco zjistit, přinést, zamyslet se apod.).

Prosím o postupné obalení sešitů a pracovních sešitů.

Opět jsem k dosažení na svém e-mailu i mobilu, osobní konzultace možné ve středu ráno mezi 7:15 – 7:45, nebo jindy po dohodě.

Škola v přírodě bude v termínu 20.5. – 24.5. 2019 v lokalitě Poslův mlýn. Celková cena bude 3000,-, zálohu 1000,- uhraďte, prosím, na účet školy KB 19–6055430267/0100, variabilní symbol 201, do zprávy pro příjemce uveďte jméno a příjmení žáka. Prosím o uhrazení  do konce listopadu.

Sběr papíru

Školní řád

12.9. začínáme plavat. S sebou v batůžku/tašce: ručník, mýdlo, plavky, igelitový sáček na mokré plavky, mohou mít plavecké brýle, dívky hřeben/kartáč, dlouhé vlasy prosím učesat do gumičky, případně mít i gumovou čepici  na plavání; svačinu, pití.

Dne 19.9. nebude Matematýsek, další týden se již sejdeme jako obvykle.

Kdo ještě nedonesl dotazník GDPR (souhlas s fotografováním apod.), prosím přinést co nejdříve.

1. týden: Už je to tady!

Prázdniny jsou za námi a startuje další školní rok. Rozjedeme se velmi pozvolna. Všem, dětem i rodičům, přeji poklidný start do nového školního roku. Těším se na vás.

To nám to uteklo… Vzpomínáte? 🙂

3.9. zahájíme ve své třídě. Už jsme velcí, tak to zvládneme bez rodičů. Budeme mít jen jednu vyučovací hodinu, pak se budeme moci rozběhnout domů. Stačí, když si děti přinesou tužku na psaní, možná ji budeme potřebovat:)

Rozvrh:

V pondělí, úterý a pátek budeme mít do 11:50. Ve středu a čtvrtek končíme ve 12:35.

11.9. od 16:00 budou třídní schůzky.

Od 12.9. budeme chodit plavat.

Od 12.9. bude opět Matematýsek, a to ve středu v čase 13:00 – 14:30. Budu zjišťovat zájem loňských účastníků (lísteček budou mít zítra v notýsku).

21.9. nebude ředitelské volno, důvodem je školení pedagogů. Proto nebude tentokrát zajišťována družina.

Třídní učitelka: Mgr. Michaela Staříková